среда, 3 февраля 2016 г.



Тема: Графічний редактор. Робота з програмою Paint.

Мета: ознайомити учнів з призначенням графічного редактора; з основними операціями малювання в графічному редакторі; вчити  створювати прості  малюнки в середовищі графічного редактора; вдосконалювати уміння працювати з мишею; формувати навички роботи з інструментами графічного редактора; формувати інформаційно-комунікаційну компетентність; розвивати мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, самостійність учнів; виховувати інтерес до вивчення курсу.

Обладнання: підручники, робочі зошити, комп’ютери, програмне забезпечення, презентація до уроку, малюнки казкових героїв, олівці.
                                               Хід уроку:
І. Організаційний момент.
                                               Чи цікаво вам дізнатись,
                                               Що сьогодні може статись?
                                               Ну, то сядемо рівненько,
                                               Попрацюємо гарненько.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1)   Фронтальне опитування.
-         Наведіть приклади об’єктів. Назвіть їх властивості, значення властивостей.
2)   Робота в парах.
-         Назвіть об’єкт на малюнку, властивості і їх значення.
(використовуються предметні малюнки: собака, автомобіль, яблуко).

3)   Завдання для кмітливих.
-         Який об’єкт має такі властивості?
Білий, пухнастий, холодний…. (сніг)
Висока, зелена, колюча… (ялинка)
Маленька, руда, прудка… (білка)
Сірий, маленький, полохливий…. (заєць).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
1) Бесіда.
- Діти, ви бачите перед собою малюнок, на якому зображені всі ці об’єкти. Намальований він ученицею початкових класів. Ні для кого не секрет: діти люблять малювати. На папері, на асфальті, на стіні… А які ж ще предмети вони для цього застосовують? Я пропоную відгадати вам загадки.
2) Відгадування загадок.
* В нім малюють сонце, квіти,
   Маму, тата, рідний дім.
   У цій «книзі» малювати
   Дітям до вподоби всім. (Альбом)

* Деревяний та довгенький,
   Хвостик в нього є маленький,
   Як у фарби хвіст мочає-
   Все довкола розцвітає. (Пензлик)

* Пензлик, аркуш та вода…
   Де ж малюнок? От біда!
   Що іще забувся взяти,
   Щоб пейзаж намалювати?(Фарби)

* Я негарно написала,
   А вона усе злизала.
   Олівці моїх сусідка.
   Ця вертлява буквоїдка. (Гумка)

* Невеличка хатка,
   Там живуть малятка,
   Ми їх гостроносих,
   У портфелях носим.(Олівці)

3) Продовження бесіди.
- Діти, виконувати дивовижні малюнки можна також на комп’ютері. Багато комп’ютерних програм допомагають створювати ілюстрації до літературних творів, листівки, малюнки. З однією із таких програм ми сьогодні познайомимося, називається вона графічний редактор Paint. Тема сьогоднішнього уроку – «Графічний редактор».
ІV. Сприймання і осмислення нового матеріалу.
1) Демонстрація послідовності відкриття програми.
- Paint в перекладі з англійської  означає «писати фарбами» або «малювати». Щоб знайти цю програму, треба натиснути кнопку «пуск», вибрати програму Paint із спеціальною позначкою (фарби і пензлик). Пригадайте, як відкрити програму? (Направити вказівник мишки на позначку і клацнути ліву клавішу два рази). Відкрилося вікно програми.
2) Ознайомлення з набором інструментів та їх призначенням.
 - Погляньте! Біле поле – це ваш папір, тобто місце для малювання. Без сумніву, звичайні олівці і пензлі нам не знадобляться. Для цього у комп’ютера є свій набір інструментів. Щоб ними скористатися, треба підвести вказівник до відповідної позначки і клацнути лівою клавішею мишки. Потрібний інструмент обраний. Якщо треба скасувати дію, необхідно вгорі на панелі інструментів знайти вказівником стрілочку направлену в лівий нижній кут і клацнути її. Дія буде скасована. Давайте розглянемо всі кнопки на панелі інструментів, назвемо їх.
3) Фізкультхвилинка.
4) Робота за комп’ютером.
а) повторення правил безпечної роботи за комп’ютером. Проаналізуйте ситуацію, яка сталася з Елзіком і виправте помилки, які він зробив.
         Елзік швидше за всіх вмостився на стілець, підклавши ногу під себе. Він наблизився до екрана монітора і, не чікаючи дозволу вчителя,почав тиснути клавіши клавіатури. Потім доторкнувся брудним пальцем до екрана монітора і закричав: «Маріє Іванівно, а чого у мене екран погас?!»
- Які правила безпеки порушив Елзік? (Відповіді учнів).
б) практична робота учнів за компютером:
1. Перегляд призначеня кожного інструмента;
2. Практична робота за командами:
* обрати в палітрі кольорів червоний колір;
* знайти в інструментах серед «геометричних фігур» зірку;
* зробити зображення;
* зробити заливку;
* те саме повторити з іншою фігурою ( за вибором).
V. Узагальнення та систематизація знань.
1) Робота з підручником (ст.112, читати до 5-го абзацу).
2) Завдання для кмітливих (ст.116, з. 2,3).
3) Робота у зошитах (ст. 40, з.1, 3). Відповідь до з.1:графічний редактор, до з. 3:12,8, 15,12,15.
VI. Підбиття підсумків навчальної діяльності.
Підсумкова бесіда.
-         З якою програмою ознайомились?(Програма графічний редактор Paint).
-         Для чого створена ця програма? (Для створення малюнків, листівок, ілюстрацій).
-         Які інструменти комп’ютера можна використовувати в цій програмі? (Різні пензлики, олівець, палітру кольорів, гумку).




Комментариев нет:

Отправить комментарий